decenium

Vägverket hör av sig och påpekar att det är dags att förnya mitt körkort.Det var väl inte så länge sen sist funderar jag samtidigt som jag inser att körkortet tydligen bara byts ut vart tionde år.

Funderar lite över vad jag hade för mig sommaren 1998… Kommer fram till att jag var fattig som en kyrkråtta och bodde över sommaren i andra hand på Göteborgs Kristna Studenthem. Hos en tjej som var pingstvän. Jag brukade tjuvläsa hennes post.

Sommaren 1998 var jag i Hulstsfred och lyssnade på det här. Pingstvännen var också i Hultsfred. Fast hon stod i det där tältet med kristna som bjuder på bullar. Där var aldrig jag.

Sommaren 1998 såg jag frankrike vinna VM eftersom Ronaldo var så sopig i finalen. Magsjuk sades det. Det sades också att det var skosponsorn som tvingade honom att spela. Det sades mycket sommaren 1998.

Sommaren 1998 var nog den sista sommaren innan jag blev vuxen på riktigt.

Sommaren 1998 slutade Marabou att tillverka Toy.

Sommaren 1998 tyckte jag att det här var världens bästa låt.

2 Responses to “decenium”


  1. 1 Mr Epo fredag 27 juni, 2008 kl. 16:45

    …du glömde det spetsade grishuvudet som dekorerade dödsmetallbandets konsert. Höjdpunkten under denna festival!

  2. 2 samtidigt lördag 28 juni, 2008 kl. 17:16

    En anekdot i sig. Två grishuvuden var det vill jag minnas. Det ena återfanns inte efter konserten. Någon vaknade förmodligen upp i ett tält tillsammans med det.

    Bandet var Dark Funeral som är aktiva än idag… Kolla in deras tuffa sajt…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv