me and the man

Springsteen är min husgud. Ingen tvekan om det. Men jag vill inte riktigt känna mig som en del av hans fans. De är gamla. De är lite överviktiga. De har urtvättade t-shirts. Inte som Lundell-fans. Men lite.

Ändå…

Jag går förbi hans hotell på lunchen. Det är mycket folk. Uppståndelse och förväntan. Jag försöker verka ointresserad och beställer in lunch på uteserveringen tvärs över gatan. Bevakar hysterin.

Så kommer han då. Ännu mer uppståndelse. I tio minuter vimlar Bruce rutinerat runt, låter sig fotograferas och skriver autografer. Han tar god tid på sig.

Till slut kan jag inte stå emot längre. Jag kastar i mig det sista av salladen och kliver resolut tvärs över gatan. Till de andra. Till fansen.

Några minuter senare traskar jag upprymd tillbaka till kontoret. Fan, jag har varit… ehh… ja, nära Bruce liksom!

4 Responses to “me and the man”


  1. 1 Mr Epo fredag 4 juli, 2008 kl. 20:44

    Check! Gary Moore nästa?

  2. 2 samtidigt fredag 4 juli, 2008 kl. 22:04

    FYI: Mr Epo har plattor med Scorpions.

  3. 3 Magic måndag 7 juli, 2008 kl. 11:06

    Är det en stalkerkarriär på gång?

  4. 4 samtidigt måndag 7 juli, 2008 kl. 22:05

    Working on it… working on it…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv