radio ga ga

Det hände något märkligt på jobbet idag. Mycket märkligt till och med.

Bakgrundsskvalet i vårt lilla kontorslandskap består i regel av TV4 eller av nån reklamradiokanal (Mix Megapol tror jag). Jag vet inte varför det är så men förmodligen för att vår receptionist, som sköter själva maskineriet, är född i mitten på 80-talet.

Musiken som normalt spelas på denna, nästan identifierade, reklamradiokanal kan beskrivas som något mitt emellan imbecill och ointressant. Ja, usel helt enkelt.

I förmiddags hände det då. Broder Daniel, Sisters of Mercy, Morrissey, Joy Division. Ni fattar. Något var annorlunda. Bättre. Det visade sig att denna, nästan identifierade kanal, hade infört sommarpratare som tydligen fick välja musik. Dagens gäst var den bittre brodern Birro (inte den arga). Han har musiksmak. Om jag inte missminner mig har denne bittre Birro till och med Morressey namn intatuerat nånstans. (Eller var det den arge Birro?)

-Tänk om det vore så här jämt, sa snettmittemotkollegan lite drömmande.

Men framåt lunch var allt som vanligt igen. Samma gamla dyngmusik.

Inget är för evigt.

[För övrigt har jag börjat hata en låt på nämnda, nästan identifierade, radiokanal väldigt mycket. Jag återkommer när jag vet mer.]

0 Responses to “radio ga ga”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv