nya tider

I åratal har det handlat om umgänge. Människor som pratar. Människor som lyssnar. Människor med en utsträckt öl. LaFamilia. En harmonisk samling människor.

Nu är det slut på det. Nu är det tävling. Nu är det strid på kniven. Fiendskap.

LaFamilia Triathlon Challenge. 6 sep. 400 m simning, 20 km cykel och 5 km löpning.

Givetvis har Triathlon herself varit inblandad i detta initiativ. Med Landalapöjken som medlöpare. Efteråt vankas öl.

Jag lägger funderar på min taktik. Fröken C tiodubblar sin träningsdos. Oljemannen tvekar.

Fortsättning följer…

4 Responses to “nya tider”


  1. 1 Mr Epo tisdag 19 augusti, 2008 kl. 01:06

    Lunchtriathlon? Så trevligt.

  2. 2 samtidigt tisdag 19 augusti, 2008 kl. 10:34

    Mr Epo har rätt i att det är en sprintdistans. Mr Epo har aldrig gjort någon sådan heller.

  3. 3 Turtlegirl tisdag 19 augusti, 2008 kl. 10:58

    De skulle t o m jag orka ( om jag får power gå… )

    Simningen är min starka sida men kommer att sacka på slutet när Ni andra springer…..

    Ingår lunchen i anmälningsvagiften?

  4. 4 samtidigt tisdag 19 augusti, 2008 kl. 11:19

    Det är inte frågan om att orka! Det handlar om att vinna! Ingen olympisk anda här inte… 🙂

    För övrigt simmar jag väldigt långsamt.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv