som på räls

Statens Järnvägar hör av sig. De har något roligt att berätta säger de. Jag har blivit uppgraderad. Höjt min status. Blivit nån. I alla fall i Statens Järnvägars ögon. Mitt SJ Prio-kort har uppgraderat. Till SJ Prio Grå

Grå…?

Jag vet inte riktigt. Jag har vänner som slänger sig med AmEx-kort i de mest ädla metallnivåer som går att finna. Det är Hilton-kort högt och lågt. Inget verkar vara grått.

Men nu har jag alltså ett SJ Prio Grå… Japp! Coolt! Eller nåt… Kunde ni kanske kallat det Silver? Brons? Aluminium? Järn? Nej. Statens Järnvägar delar ut Grå kort. Självklart.

Ok. Jag är då numera en grå resenär. Försöker sätta mig in i vad detta kommer att innebära. Nu blir mitt resande bättre får jag veta. Jag förstår inte riktigt hur. Ska tågen börja komma fram i tid? Ska intenetuppkopplingen äntligen böja fungera ordentligt? Inga mer signalfel?

Nej, naturligtvis handlar det om förmåner. Inte vilka som helst heller:
-Fritt kaffe på tåget (alltid gratis i 1:a klass…)
-Värdecheck på 50 kr för varje övernattning hos Scandic (ehh…jaha)
-Fri dagstidning hos Scandic (nämen…!)
-Fri bio på nattåg och vissa InterCity-tåg (på nåt sätt låter det som ett skämt…)

Jaja… Det är fredagen den 5 september 2008 och från och med nu är mitt liv uppenbarligen jättemycket bättre.

Tack SJ!

1 Response to “som på räls”


  1. 1 Turtlegirl måndag 8 september, 2008 kl. 16:40

    SJ kanske tänkte: ”Vi ska inte vara som alla andra och ha guld, silver, brons…. vi tar GRÅ, helt enkelt GRÅ GRÅ GRÅ”

    Varför vara färgglad?


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv