simma-cykla-spring

Det sportades friskt på Tjörn i helgen. Triathlon. Kanske inte någon riktig elitnivå, men i stort sett. Av någon anledning var det fler som stod vid sidan av och väntade på att få dricka öl än vi var som deltog.

Vi var dock tre tappra atleter som simmade, cyklade och sprang runt banan som sträckte sig i stort sett över hela Tjörn. Spänningen var tät när Halvdansken genast ryckte till sig ledningen under simningen, men sedan återställde jag ordningen under cyklingen och vann till slut med knapp marginal före Flygmannen, som då hade kört det gamla ”vänta på mig”-tricket för att ta sig om Halvdansken.

Sen övergick vi till att dricka öl och allt var som vanligt igen.

Dessvärre bekräftades de misstankar jag har haft ända sedan Vansbrosimmningen i fjol. Jag simmar som en riktig kärring. Jag måste göra något åt det…

Bild: Fröken C [Fler bilder under Fotoalbum]

2 Responses to “simma-cykla-spring”


  1. 1 Mr Epo onsdag 10 september, 2008 kl. 12:55

    Skyll på våtdräkten istället?

  2. 2 samtidigt onsdag 10 september, 2008 kl. 18:43

    nä… det hjälper inte…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv