höst

Höstsäsong innebär mussäsong. Åtminstone i katternas värld. Grå inleder säsongen med att plocka hem prima liten skogsmus. Därmed utökar hon ledningen i marathonligan till 14-3.

När Gul inte är hemma och jag inte är särskilt imponerad, slutar det med att Grå tappar fokus ett ögonblick och musen söker skydd i en sko. Efter en kort disskussion inser Grå att det är färdiglekt.

Nu har grå varit ute i två timmar på jakt efter en ny och jag funderar på vilket som är mest ovälkommet. Döda, halvdöda eller högst levade möss.

5 Responses to “höst”


  1. 1 Anna söndag 21 september, 2008 kl. 01:20

    IHHH – och jag förstår precis varför jag har hund och inte katt…

  2. 2 samtidigt söndag 21 september, 2008 kl. 14:40

    De levande mössen är ganska söta och harmlösa. Åtminstone om man lyckas få dem att flytta tillbaka till naturen…

  3. 3 Turtlegirl söndag 21 september, 2008 kl. 22:51

    Går de att hyra för en helg?

    Min jobbarkompis E har besök av möss i huset.
    Hon gillar det inte!!!
    Råttfällor och gift har inte hjälpt än.

    Gul eller Grå kanske hittar de små djuren istället?

  4. 4 Miss Flickvän. måndag 22 september, 2008 kl. 12:47

    Sådana där gånger är jag glad att jag inte är hemma….

  5. 5 samtidigt måndag 22 september, 2008 kl. 20:58

    Jag ska kolla hurvida de kan ta på sig sådana konsultuppdrag. De är i regel vädigt upptagna. Ska det inte sovas, ska det sittas och glo eller luktas på saker.

    Flickvännen är f ö djurvän. Hon klarar nog situationer som denna…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv