kökskunskap

Jag har bakat äpplekaka. Premiärbak. Jag känner mig som den husligaste mannen i stan. Upprinnelsen var frågan från modern vid helgens snabbvisit.

-Vill du ha lite äpplen? Det växer sådana i hennes trädgård.
-Visst, säger jag och tänker fem äpplen. Eller kanske sju.

När jag ska köra står de i kassar vid bilen. Uppskattningsvis 40 kilo eller så. Nästan i alla fall.

Helvete vad här ska bakas äpplekaka.

4 Responses to “kökskunskap”


  1. 1 Miss Aroma onsdag 15 oktober, 2008 kl. 08:00

    Om du var orolig för tomatskörden så har du nu förstått att det är äpplenas år i år. Baka på! Synd bara att vi bor så längt i från varandra…

  2. 2 samtidigt onsdag 15 oktober, 2008 kl. 21:33

    Mmm… den som tittar in den närmsta tiden har hyfsade chanser att få delta i smakupplevelsen!

  3. 3 Anna onsdag 15 oktober, 2008 kl. 21:35

    Vilket sabla kalas du kan ställa till med!

  4. 4 samtidigt onsdag 15 oktober, 2008 kl. 22:07

    Yepp. Svårt att se några begränsningar i det hela!


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv