simskola lektion fem

Jag har gjort framsteg. Jag kan crawla en stund utan att drunkna. Jag andas ovanför ytan vart tredje simtag. Eller vart femte. Eller vart sjunde för den delen.

Jag gör 25 meter under 20 sek. Inte så snabbt kanske, men jag hostar inte vatten längre.

Simlärarn verkar nöjd och förklarar att det är dags för vändning med volt. Jajjemän! Då kör vi!

Första delen av volten är inte så invecklad. Dyk och sparka bara. Det är sen det blir lite knepigt. Att simma mot ytan och inte mot botten. Att komma upp på rätt bana. Att inte komma upp med magen i vädret. Att fortsätta simma.

Fast det får väl räknas som finslipning av tekniken.

2 Responses to “simskola lektion fem”


  1. 1 Miss Ester onsdag 15 oktober, 2008 kl. 07:57

    Du är glad för att visa andra små filmsnuttar här på din sida.
    Nu är min fråga – När får vi se ett klipp från simskolan?

  2. 2 samtidigt onsdag 15 oktober, 2008 kl. 21:31

    Aldrig. Jag lovar…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv