svartis in da house

Låt oss säga så här… Om du flyttar in till ett nytt hem och till en ny familj finns det vissa grundläggande saker du inte bör göra. Två av dem är:

1) Ska du skaffa nya kompisar, så försök inte sätta dig i respekt genom att morra åt folk. Du är tio veckor gammal, väger lika mycket som en tepåse, är tovig och har stora öron. Ingen kommer att ta dig på allvar. Det är på gränsen till löjeväckande.

2) Är du hungrig, så försök leta upp den matskål med lyxmat din gamla ägarinna skickade med dig. Ät inte sanden i bajslådan. Du kommer att bli dålig i magen.

5 Responses to “svartis in da house”


  1. 1 Miss Pling fredag 31 oktober, 2008 kl. 14:30

    Var glad så länge den äter ur kattlådan… Våra två nya kattungar antingen äter på eller spätter i ALLA krukxäxter, vilket har resulterat i att inredningen/fönsterkarmarna är mycket minimalistiska inredda och grannarna säkert undrar om vi är på väg att flytta. Men de har ju inte sett köksbänkarna. För det är där på hög höjd utom räckhåll för de små liven som alla våra ännu levande krukväxter finns.

  2. 2 Svartis lördag 1 november, 2008 kl. 15:11

    Jag är tolv veckor! Inte tio. Man får inte säljas om man är tio. Äta sand var bara en period jag hade i torsdags. Den är över nu. Jag äter all mat. Även fil. Fil är gott. Det är inget fel på mina öron. De tar in alla kanaler och radio från Island

    /Svartis

  3. 3 samtidigt lördag 1 november, 2008 kl. 20:04

    Jag minns en gång jag var kattvakt åt Mr Epo’s katter. De roade sig med att tömma en jättekruka på jord, bita av en rot som de lade i min säng och avslutade det hela med kissa i jordhögen på parketen. Riktiga charmtroll.

    Svartis har inte upptäckt krukväxter än. Men det kommer nog.

  4. 4 Mr Epo måndag 3 november, 2008 kl. 17:36

    Katterna hälsar att det var en installation om det minimalistiska samhället.

  5. 5 samtidigt måndag 3 november, 2008 kl. 17:45

    Jag vill minnas att redan fanns en installation i form av en bajslåda på toaletten som de gott kunde nöjt sig med.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv