torsdag

04.15 Släpper in en katt som krafsar på sovrumsfönstret.
06.00 Klockradion drar igång Ekot. Världen verkar finnas kvar.
07.10 Parkerar på insdustriområde i Mölndal och kliver in i en lackeringsverkstad. Försöker verka pigg.
07.25 Puttrar hemåt i lilla bilen med en halv köksinredning på taket.
08.15 Loggar in på jobbets nätverk och börjar fila på en ppt-presenatation.
08.16 Inser att jag behöver minst en halv liter kaffe.
08.25 Försöker övertyga en katt om att den inte ska ligga på tangentbordet.
10.32 Gör en fantastisk ppt-slajd och sitter och njuter av min egen förträfflighet en stund.
11.02 Min nya kompis rörmokaren knackar på. Katten blir livrädd.
11.17 Vill verka lite trevlig inför rörmokaren. Hör mig själv säga käcka som ”Rinner det år rätt håll – eller!?”
11.18 Inser att jag bott för länge i Göteborg.
11.38 Rörmokaren färdig och jag orkar inte ens ta reda på vad han tänker fakturera mig för sina besök. Förmodligen lurad som vanligt.
12.02 Inser att den enda födan i lägenheten kräver en timme i ugnen.
12.34 Jävligt hungrig!
12.36 Äter en ljummen halvfärdig lasange från Dafgårds.
12.58 Gör om min fantastiska ppt-slajd.
14.25 Knatar iväg för att visa mina ppt-slajds för en kund.
15.02 Hör mig själv säga de tomma ”besöka kund-kommentarerna”; ”Jaha… hur många sitter ni här på huvudkontoret då?” och ”Vad fint ni har det!”.
15.18 Försöker övertyga en VD och en marknadschef och förträffligheten i min ppt-slajd och i mig själv.
15.19 Inser att VD:n inte riktigt ser min förträfflighet.
16.42 Knatar hem igen. Tror att åtminstone marknadschefen kan ha anat min förträfflighet.
17.12 Svarar på åtta mail.
17.24 Attesterar sex fakturor.
17.38 Drar på målarbyxorna och börjar knåpa i köket.
19.36 Kliver in på K-Rauta för att köpa maskeringstejp
21.15 Målar och lyssnar på sportradion. Rögle förlorar.
21.38 Tvättar penslar.
23.21 Sammanfattar min dag på internet. Söker förtvivlat efter innehåll i följade kategorier:
1) Droger? -Nope.
2) Sex? -Nope.
3) Rock’n Roll? -Nope.
23.22 Inser att jag behöver boota om mina vardagar.

Snart.

0 Responses to “torsdag”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv