tjänsteköp

Äntligen har tidsbristen och bekvämligheten segrat över snålheten. Ansvaret för skjorttvätt och strykning är på väg att överlåtas åt människor som tycker det är roligt, tja… eller åtminstone försörjer sig på det.

20 spänn styck lockar reklamsylten. Som hittat. Borde dessutom gå att dra av. Tycker jag.

Jag vräker upp en påse med tio skjortor och förväntar mig att få ett kvitto men får bara en massa motfrågor.

-Hur ska de tvättas?

Ja va fan, det borde väl ni ha koll på, tänker jag.

-Ska vi ta fläckborttagning på kragarna?
-Tja, om det behövs, råkar jag säga utan att veta att priset plötsligt for iväg till 45 spänn styck.

Självklart är det rimligt att det kostar 25 spänn extra för att spraya lite TaBort på kragen. Visst.

Sen kommer prutningsmomentet som kraschar som värsta JAS-prototypen. Jag försöker med att jag hört att alla som jobbar i huset får nån slags rabatt. Vilket faktiskt är sant.

-Ska kolla med chefen, säger hon misstänksamt. Har du nåt kort?

Givetvis har jag inga kort på mig för att bevisa var jag kommer ifrån. Hon ber mig skriva uppgifterna på en lapp. Jag kommer till företagsnamnet och sen är det stopp. Jag har faktiskt ingen aning om vad vi har för adress.

Öh, vad heter gatan här utanför? frågar jag. –Är det St Eriksgatan, eller?

Hon stirrar ännu mer misstänksamt på mig och känner förmodligen till att St Eriksgatan litter i Stockholm. Jag känner att mina utsikter för rabatt sjunker för varje sekund.

Vi kanske kan ta det när jag hämtar? försöker jag släta över med…

-Visst, säger hon och tittar på mig som om jag vore en uteliggare som försökt tigga till sig en femma.

Jag pallrar mig iväg och börjar fundera på hur jag ska lägga upp prutningsstrategin vid hämtningen. Mmm… måste vara bättre påläst…

Fortsättning följer.

2 Responses to “tjänsteköp”


  1. 1 Mr Epo torsdag 27 november, 2008 kl. 19:03

    Sen när övergick tittande på Discovery till tidsbrist?

  2. 2 samtidigt fredag 28 november, 2008 kl. 11:37

    Tittande på Discovery är både viktigt och tidskrävande.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv