att roa andra

Jag har hörlurar på jobbet. Jag lyssnar på Rocket Reducer no.62 med MC5. Skithögt. Det kan hända att jag nynnar med lite.

Efter en stund upptäcker jag att alla kollegorna i vårt lilla kontorslandskap stirrar på mig. I mitten sitter Mölnlyckepappan och håller låda.

Det visar sig att han leder kontorsleken ”Gissa vad mongot sjunger”.

De leker det ibland tydligen. De andra.

6 Responses to “att roa andra”


  1. 1 Johan fredag 28 november, 2008 kl. 11:51

    😉
    Med tanke att du visslar o sjunger ganska ofta även utan lurar så kan jag tänka mig att detta fenomen uppstår.

  2. 2 Turtlegirl lördag 29 november, 2008 kl. 00:15

    Alltid kul att glädja andra…..

  3. 3 Turtlegirl lördag 29 november, 2008 kl. 00:15

    ….oj då…det var visst Din rubrik det ser jag nu……

  4. 4 samtidigt söndag 30 november, 2008 kl. 09:52

    Jodå. Jag bjuder på en del.

  5. 5 Mr Epo måndag 1 december, 2008 kl. 18:22

    MC5? Så PK man kan vara (det finns fortfarande biljetter kvar till Whitesnake 17/12).

  6. 6 samtidigt måndag 1 december, 2008 kl. 19:33

    Mmm… du får väl nöja dig med Whitesnake. Det ser ju inte ut att bli nån reunion-turné vare sig med Poison eller Cinderella…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv