helveteslördan II

På eftermiddagen är det julhandel i centrum som gäller. Enligt traditionen använder bekantskapskretsen en bar som basstation för julklappshandeln, varifrån man gör korta attacker ut i julhandeln. Mat och dryck i kombination med uträttande av julmåsten.

Eller… det var så det började en gång i värden. I år är vi över 30 pers på Ritz och det verkar inte vara en jävel som går ut och köper nåt.

Jag skjuter upp mina sista julklappsköp och går direkt dit. Enklast så.

När jag fem timmar senare hällt i mig ett antal öl och fått en rejäl Jack Daniel’s av Oljemannen kommer den plötsligt över mig.

Julstämningen.

I ett infall av att dessutom få återuppleva min barndoms jular bestämmer jag mig.

-Jag ska fanimej gå hem och baka ett pepparkakshus!

Sagt och gjort. Jag är, med tanke på omständigheterna, ganska nöjd med resultatet.

5 Responses to “helveteslördan II”


  1. 1 Ninni måndag 22 december, 2008 kl. 10:53

    Tänk att du gjorde det! Vi andra tänkte Yeah right när du gastade i spritångorna på Ritz att du minsann skulle hem och baka PEPPARKAKSHUS.
    All cred till dig 🙂

    God Jul!!
    …eller god juljävel som Oljemannen säger.

  2. 2 samtidigt måndag 22 december, 2008 kl. 12:15

    Detsamma! Kanske blir det julgransplundring så du kan komma förbi och få en tugga av denna fina skapelse. 🙂

  3. 3 Anna måndag 22 december, 2008 kl. 22:08

    Det var bland det vackraste jag sett. Det tåras…

  4. 5 samtidigt tisdag 23 december, 2008 kl. 11:15

    Nyfunkis… definitivt nyfunkis!


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv