on the line

Häromdan körde jag en Linus på linjen-imitation för en kollega. Hon undrade vad jag höll på med.

-Asså… Linus på linjen, försöker jag.
-Linus vemdå, undrar hon och tittar lite skeptiskt på mig.

Kulturkrock.

Jag är uppväxt i skåne på 70-talet. Hon i dåvarande Sovjetunionen på 80-talet.

Problemet löstes med en snabbkurs över Youtube. Otidsenlig populärkultur för invandrare.

Det är då jag inser hur vansinnigt rolig Linus på linjen är såhär 25 år senare. Håll till godo:

7 Responses to “on the line”


  1. 1 Emm torsdag 15 januari, 2009 kl. 01:15

    Och hallåans glasögon var något riktigt extra. Tycker Du inte? 🙂

  2. 2 Emm torsdag 15 januari, 2009 kl. 01:18

    Hmm, det ovanför var också jag. Mysko att det blev så!

  3. 3 samtidigt torsdag 15 januari, 2009 kl. 22:53

    Det har onekligen hänt en del inom TV-mediet. Det går inte att förneka att 70-tals varianten hade sin charm!

  4. 4 Herr Söder fredag 16 januari, 2009 kl. 15:14

    -Haha, Linus rules forever!

  5. 5 samtidigt fredag 16 januari, 2009 kl. 16:08

    När jag var 6 år tyckte jag det var roligast när han skrattar så han spottar.
    När jag är 37 år tycker jag att det är roligast när han skrattar så han spottar.

    Fan, vad man utvecklas.

  6. 6 lena måndag 19 januari, 2009 kl. 19:29

    Linus är hur bra som helst… Kan tipsa om fulcoola tshirts från Norge, http://teemonk.mystore.no/ds_product_info.php?cPath=37&products_id=302

  7. 7 samtidigt måndag 19 januari, 2009 kl. 22:07

    Tjusigt. Det finns definitivt en fan-base…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv