teknikträning

Jag får ett mail av en för mig okänd man. Teknikkurs, står det i subject-fältet.

Jaha… tänker jag, vad fan har jag nu anmält mig till….?

Mailet innehåller detaljerad info om tider för teoripass och teknikträningspass. Allting ska dessutom videofilmas avslutningsvis för att jag ska bli bättre på i slutändan. Deltagarlistan innehåller ca 20 namn och jag hittar mig själv i mitten.

Inga ledtrådar om vilken sport det kan tänkas röra sig om. Jag känner genast klorsmak i munnen och tänker på mitt kämpande med crawl-tekniken på Åby-badet

Längst ner under kontakt uppgifterna hittar jag i alla fall var jag förväntas infinna mig: Rudalen.

Snabbt inser jag att det handlar om skridskoåkning. Jag ska alltså lära mig åka skridskor.

Till saken hör att jag med ojämna mellanrum är på skridskoutfärder med GLSK. Då brukar jag i regel få hålla mig i grupperna som åker sådär fem mil, medan de coola killarna sätter iväg med en jäkla fart och gör sådär nio till tio mil på samma tid. Jag brukar dessutom bli omåkt av tanter i lovikavantar, så fort det blir lite motvind.

Förmodligen har jag vid något svagt tillfälle kryssat i en intrsseanmälan för teknikkurs. Jag behöver det.

Bara att bege sig till Rudalen då.

0 Responses to “teknikträning”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv