historien kommer ikapp II

Det var Magic som fick mig att minnas en episod i livet jag faktiskt förträngt; Den andra gången jag dansade ballongdansen.

Det  är sent 90-tal och jag har åkt till Helsingborg för att gå på 80-tals fest. Med på festen är Journalisten, en i partner in crime sedan 70-talet. Journalisten deltog även han i den första uppsättningen av ballongdansen. På hans initiativ ska nu den andra uppsättningen ske. Som en hyllning till 80-talet. Ett kassettband med ballongdans-låten plockas fram och ballongerna blåses upp. Repetitionen har består i att dricka sex öl.

Fyllda av Full monty-adrenalin skruvar vi upp volymen och gör en hejdundrande entré. Kameror blixtrar och folk skriker. Vi är inte de enda på festen som firat 80-talet rejält. Jag kan inte minnas episoden som något annat än en braksuccé.  Senare på natten träffar vi bekanta som hade hört det hela, två kvarter bort.

Jag tänker tillbaka och tackar Gud för att digitalkameran inte var uppfunnen och hoppas att de bilder som togs vid tillfället ligger begravda långt ner i byrålådor hos folk jag inte känner.

Det verkar alltså som att det här är en tradition jag genomför med tio års mellanrum och då, tja då måste det ju snart vara dags igen…

0 Responses to “historien kommer ikapp II”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv