samtidigt på byns bistro

Toalettkö. Jag håller en utläggning för nån stackare som hamnat bredvid mig. Ämnet är en genusanalys av fenomenet toalettbesök. Min grundtes handlar om att kvinnor pratar med kompisar om viktiga saker på toaletten, medan män pratar med främlingar om oviktiga saker. Jag har lite svårt med att komma med empiriska bevis.

Fast sen hör jag Bas-mannen hojta åt grannen vid pissoaren:

-Kolla! Mitt kiss är mycket gulare än ditt!

4 Responses to “samtidigt på byns bistro”


  1. 1 Turtlegirl lördag 24 januari, 2009 kl. 15:51

    Fullträff i Din analys där!

    Precis så tror jag att det är!
    I alla fall på tjejtoadelen…. inte testat den andra toan så ofta. Men visst det har hänt för det är ALLTID längre kö på damernas, mycket längre kö!

    Howdy!

  2. 2 samtidigt söndag 25 januari, 2009 kl. 16:23

    Precis. En del går ju att skylla på teknikaliteterna. Men jag är övertygad om att om kvinnor valde mindre komplicerade samtalsämnen skulle det bli bättre fart på det hela!

  3. 3 Mr Epo måndag 26 januari, 2009 kl. 12:14

    Intressant flödesanalys! (eller blev det lite för göteborgskt?)

  4. 4 samtidigt måndag 26 januari, 2009 kl. 22:25

    Lite väl. Mmm… lite väl göteborskt…


Kommentera

samtidigt twittrar

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

senaste kommentarer

arkiv