när de själsliga ärren sitter på utsidan

Bredvid mig på tåget sitter en tjej vars båda armar är översållade med ganska färska ärr efter skärskador, från armbågarna ner till handlederna. Det ser ut att ha gjort ont. Mest på insidan.

Jag bestämmer mig för att tycka om henne, fast jag av tradition hatar alla medpassagerare på tåg.

På min andra sida sitter Ebbot i Soundtrack Of Our Lifes. Jag bestämmer mig för att inte hata honom heller.

Denna måndagmorgon är jag alltså en lite bättre människa än jag brukar vara. Åtminstone på X2000 på måndagmorgnar.

0 Responses to “när de själsliga ärren sitter på utsidan”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv