äppelmysteriet

Det bara låg där i fruktkorgen på kontoret. Det mystiska äpplet. Det är ett vanligt äpple som de andra. Förutom att skalet är missfärgat och formar bokstäverna SOD. Inga spår av klistermärken eller annat. Det är bara inväxt i skalet.

Mycket märkligt i mina ögon.

Ska det vara så? Är det ett muterat äpple? Kar någon klottrat med klorin på det? Är det ett Guds tecken? Är det en ny äpplesort? Reklam? Vad, vad, vad är det jag har missat?

Nu hoppas jag att SOD betyder Jesus på nåt språk. Då ska jag sälja det på e-bay för hur mycket pengar som helst.

3 Responses to “äppelmysteriet”


  1. 1 Miss Pling fredag 27 mars, 2009 kl. 10:02

    Det är säkert inget skumt med det. Jag har sett på TV hur man gör sånt med äpplen som konst. De har varit täckta när de växer och sen tar man bort det och då har det blivit ett vackert mönster i skalet. Och det vet man ju att allt man ser på TV är sant…
    Men SOD känns ju inte så estetiskt så det bör jag vara någon sorts budskap. Dock mycket hemligt sådant. Jag tror slutet är nära! På arbetsveckan alltså – Trevlig helg på er alla!

  2. 2 Fröken P fredag 27 mars, 2009 kl. 11:39

    Wow. Krypterade budskap skickade via äpplen, en helt ny underbar värld vi lever i.
    Lösning?: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Sod+ eller
    http://www.urbandictionary.com/define.php?term=Sod%20Off

  3. 3 samtidigt fredag 27 mars, 2009 kl. 12:54

    Antingen är någon arg, eller är det ett budskap direkt från Satan alltså…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv