skägg

Jag har det senaste veckorna gått runt i skägg. Det är trivsamt. Det är tydligen också världens bästa sätt att öppna en konversation.

Du har skägg, säger folk när jag möter dem. -Åh fan, säger jag då.

Vid kvällens branschmingel höll jag räkningen på hur många gånger någon öppnade en konversation med orden; –Du har skägg.

12 gånger.

Då räknar jag inte in de som tvärs över lokalen vinkar och genom diverse gester uppmärksammar mig på att jag har skägg.

Efterhand börjar människor också nästan tvångsmässigt förklara för mig vem jag är lik. Två anser mig se ut som Thomas Wassberg. En tycker jag liknar Björn Hellberg.

Det kanske jag inte är helt nöjd med.

Så dyker det upp en liten tjej från Bonnier som säger:

-Du har skägg. Du ser ut som han i Notting Hill, fast snyggare.

Givetvis är jag skitnöjd. Jag ser ut som Hugh Grant. Fast snyggare. Jag ser kanske inte likheten själv, men vad spelar det för roll…?

Sen förklarar min hjärtlösa kollega att hon förmodligen inte menade Hugh Grant, utan hans rumskompis Spike.

7 Responses to “skägg”


  1. 1 Sjöbodsmannen fredag 8 maj, 2009 kl. 11:12

    Jag röstar på trädgårdstomte…

  2. 2 Miss Pling fredag 8 maj, 2009 kl. 16:05

    Eller kanske det är han som jobbar i bokhandeln…
    Den mysige killen i cardigan du vet.
    Trevlig helg!

  3. 3 Barbarossa fredag 8 maj, 2009 kl. 17:39

    Eller Leif Pagrotsky fast får du gå upp i vikt och krympa lite och dessutom jaga småflickor på Björns bar

  4. 4 Magic fredag 8 maj, 2009 kl. 18:08

    Du har skägg.

  5. 5 samtidigt fredag 8 maj, 2009 kl. 21:38

    Jag har skägg. Jag ska fundera lite över goda förebilder som har skägg. Det måste finnas någon bättre än Leif Pagrotsky och Björn Hellberg.

    Det måste finnas det.

  6. 6 Mr Epo måndag 11 maj, 2009 kl. 16:06

    Marx & Engels?


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv