fack i bank

Jag har skaffat ett bankfack. Jag har funderat över det i flera år. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha i det, men det känns ändå coolt att ha ett bankfack. Det bästa är att jag har nummer 6. Nästan högst upp på listan alltså. Då är man nog en viktig bankkund.

Det var något gammaldags och högtidligt med att kliva in där i valvet. Eller som på film. Bankmän som skrammlar med feta nyckelknippor och låskolvar i mässing som blänker. Det är på såna här ställen folk borrar sig in genom golvet, dyrkar upp låsen och rafsar åt sig diamanter och guldtackor från de olika facken.

Internetinloggningar, släng er i väggen säger jag.

Nästa gång jag ska in i mitt bankfack ska jag ta på mig kostym och pilotbrillor. Jag ska ha med mig en såndär kantig attacheväska med en kedja kring handleden. Och så ska jag viska i receptionen och nervöst kolla om någon går efter mig.

Nu ska jag bara komma på nåt jag kan gömma i mitt bankfack.

3 Responses to “fack i bank”


  1. 1 Mr Epo onsdag 10 juni, 2009 kl. 10:00

    Gary Moore’s samlade verk?

  2. 2 yllet onsdag 10 juni, 2009 kl. 11:01

    kanske papprena från com hem? du kan ju iaf ha ett av kuverten där så du vet att ifall det börjar brinna hemma hos dig så har du möjlighet att snabbt (?) komma åt dina inloggningsuppgifter..

  3. 3 samtidigt onsdag 10 juni, 2009 kl. 17:44

    Shit. Jag skulle valt ett fack som rymmer LP-skivor. Det lär bli svårt att få in Wild Frontier i det där lilla A4-facket. Hmmm… kanske kan få ner några viktiga CD-skivor däremot.

    Några papper lär det bli. Har inte riktigt bestämt mig för om ComHem-papper platsar. Man kan nog få nya…

    Undrar om de säljer fejkade guldtackor på Buttricks förresten. I så fall ska jag ha några sådana i mitt fack.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv