samtidigt på filminstitutet…

200 pers har muddrats på sina kameramobiler och trycks in i en salong. En råklippt kopia av höstens tänkta publiksuccé rullar på duken. Det fattas en del musik. En och annan replik saknas och har ersatts med en textremsa så länge. Slutet på filmen saknas, men då kommer regissören in och förklarar hur det är tänkt att sluta.

200 personer tycker och tänker om filmen.

Jag ska i början på nästa vecka förklara för filmbolaget vad man kan förvänta sig av filmen och vad som behöver fixas till i den slutliga versionen. Det är bråttom. ”Klipparna sitter och väntar”, får jag veta.

Jag sitter i min biofåtölj och undrar stilla hur jag blev inblandad i det här…

2 Responses to “samtidigt på filminstitutet…”


  1. 1 Miss Pling fredag 14 augusti, 2009 kl. 11:10

    På en arbetsplats verkar allt möjligt! Det är lite som en annan värld, liksom.

  2. 2 samtidigt fredag 14 augusti, 2009 kl. 17:55

    Bara att anpassa sig…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv