vatten över huvud

Det hade blivit en fantastiskt rolig tillställning i vilket fall som helst. Vi hade hunnit med champange-mingel i trädgården. Vi hade haft ett stopp med ålagille på den härliga stranden i Åhus. Vi hade fått gott att äta och dricka. Vi hade kommit till grill festen på Handelsbaren, idylliskt belägen vid Helge å mitt i byn.

Vi hade roligt så det räckte och blev över. Ändå var han tvungen att göra det. Handbollsspelaren.

I ett försök att hämta hunden från sin rumsarrest på hotellet tigger han skjuts i en liten båt för att ta sig tvärs över ån. Hunden hämtas. Det är på vägen tillbaka det händer. Ilastningen av husse och hund går inte som det var tänkt. Det går inte alls.

Handbollsspelaren med hund hamnar obevekligen i ån. Det blir väldigt blött. Så bär man sig åt när man toppar ett kalas!

Tyvärr fick jag inte bevittna denna dramatik själv. Men det behövs inte. Jag kan se det framför mig. Om och om igen. Jag kan inte sluta skratta.

2 Responses to “vatten över huvud”


  1. 1 Jessica tisdag 25 augusti, 2009 kl. 15:50

    Det här kommer vi minnas resten av livet som ögonblicket vi missade men ändå kan se framför oss 🙂

  2. 2 samtidigt onsdag 26 augusti, 2009 kl. 13:04

    Om allt gemensamt umgänge i fortsättningen inkluderar:
    1 Öl
    2 Hund
    3 Båt
    …så är jag säker på att det blir en repris!


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv