lektion i facebook [edit]

Jag är med i en Facebook-grupp som heter Ängelholm. Jag vet inte riktigt varför. Jag stammar därifrån, så det har väl känts bra helt enkelt.

Idag fick jag så en inbjudan till gymnasieskolans inspark på en halvsunkig nattklubb på orten i fråga. Via denna grupp räknade jag ut. Eftersom jag var på dryghumör svarade jag och undrade vilket intresse en medelålders man 20 mil därifrån egentligen hade av detta. Sen var jag lite drygnöjd en stund.

Sen visade det sig att mitt svar inte gick till avsändaren av det första mailet, utan till samtliga 1235 medlemmar i denna grupp.

Jättebra. Nu sitter jag och rensar min inbox från tonårigt näthat. Äntligen! Det har man ju läst om.

Å andra sidan har jag blivit påhejjad av några andra medelålders exilängelholmare. Och fått kontakt med en släkting jag inte ens kom ihåg att jag hade.

[Edit: Och nu har jag chattat med en klasskompis från gymnasiet jag inte sett på 15 år…]

4 Responses to “lektion i facebook [edit]”


  1. 1 Mr Epo fredag 28 augusti, 2009 kl. 14:11

    Medelålders man?

  2. 2 samtidigt fredag 28 augusti, 2009 kl. 14:50

    …och du är äldre än jag. Face it…

  3. 4 Mr Epo fredag 28 augusti, 2009 kl. 15:54

    30++ låter bättre…


Kommentera

samtidigt twittrar

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

senaste kommentarer

arkiv