rekorderlig kräftskiva

Det är när värden för kräftskivan för fjärde gången inom loppet av två minuter basunerar ut att vi inte ska kasta osthyvlarna i sopsäcken, utan bara papptallrikarna och kräftskalen, som jag börjar tvivla på hela idén.

Det här med att vara nykter på en kräftskiva.

Konceptet är liksom som vanligt. Det sjungs allt högre och allt sämre. En inledning på ett samtal återupprepas gärna några gånger extra för tydlighetens skull. Att prata blir allt viktigare än att lyssna. Skämten blir allt mer svårbegripliga och de vanliga anekdoterna upprepas ännu ett par gånger.

Normalt är det här mina paradgrenar. Nu står jag lite vid sidan av. Skålar bittert i alkoholfri öl med mina lika bittra marathon-kamrater. Ignorerar Alingsåsmannens oroade frågor om vad idrotten egentligen har ställt till med i våra liv. Funderar på hur det här ska sluta. Tröstäter chokladbullar.

Å andra sidan hittar jag rätt visor i sånghäftet direkt. Jag för faktiskt flera vettiga samtal. Jag lyssnar t o m på en del av vad folk säger. Jag lovar inte en massa saker som jag inte tänkt mig. Nykterhet verkar föra med sig ett och annat positivt.

Det är sju dagar kvar till Berlin Marathon.

5 Responses to “rekorderlig kräftskiva”


  1. 1 Chrisse måndag 14 september, 2009 kl. 18:31

    Du kommer att gå till historien med din alkoholfria öl på kräftskivan!!! Det kommer absolut att vara värt det när du gör ett kanonlopp på söndag.

    Lycka till!

  2. 2 samtidigt tisdag 15 september, 2009 kl. 08:28

    Tack. Jag ska fundera på de där ölen på upploppet…

  3. 3 Miss Pling tisdag 15 september, 2009 kl. 11:56

    Jag vet inte vilket som är den största bedriften – att springa maraton eller att gå nykter på kräftskiva… Är utan erfarenhet av någotdera men benägen att tro det är det sistnämnda och i så fall har du ju redan klarat den svåra biten 🙂 LYCKA TILL!

  4. 4 samtidigt tisdag 15 september, 2009 kl. 16:06

    Tack. Antar att du hade valt löpningen om du tvingades välja…


Kommentera

samtidigt twittrar

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

senaste kommentarer

arkiv