dagens lunchdramatik

Jag går där och njuter av solskenet och min McFlurry med Dajm* i godan ro. När jag passerar stans flotta juvelerare noterar jag en kille som sätter upp dörren med en planka. En sekund senare drar fyra killar på sig rånarluvor tre meter ifrån mig, rusar in i butiken och börjar slå sönder den.

Under en minut som känns väldigt lång hinner jag:
-Komma på att det inte är en bra idé att gå fram och titta i fönstret.
-Ställa mig bakom ett hörn.
-Nästan ringa 112, men inse att larmet har gått i butiken.
-Mota bort lite förbipasserande mammor med barnvagn.
-Diskutera det hela med en annan kille för att reda ut vad som egentligen pågår.

Efter att de fyra lubbat iväg med sitt byte konstaterar jag:
-Min adrenalinnivå är tiodubblad
-Jag skulle inte kunna lämna något vettigt signalement på någon av dem.
-Jag skulle inte känna igen någon av dem om jag mötte dem 10 min senare.
-Jag är inte ens säker på om jag verkligen såg att den ena hade en pistol.

Jag är helt enkelt ett genomuselt vittne.

*nej, jag kommer aldrig att falla till föga och börja stava Dajm med i…

3 Responses to “dagens lunchdramatik”


  1. 1 Magic tisdag 15 september, 2009 kl. 18:52

    Jösses Amalia!
    Får man se dig i ”Efterlyst” nu?

  2. 2 samtidigt tisdag 15 september, 2009 kl. 20:40

    Jag tror bara modiga och uppmärksamma vittnen som lägger märken till saker, tar bilder och så får vara med i Efterlyst…

  3. 3 Miss Pling onsdag 16 september, 2009 kl. 10:14

    Den är en liknande adrenalinkick du kommer att behöva på söndag…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv