fredagens möte

-Men jag tror det här blir jättebra. Du kan vara precis det stöd som Analytikern behöver i sitt arbete, säger hon.

Jag har av någon anledning lyckats göra ett gott intryck på Analytikerns chef. Hon tycker jag vore en utmärkt mentor åt Analytikern. Det kan man ju inte klandra henne för. Jag har ju haft en lång utläggning och läget i branschen och den nya marknadens behov. Slängt mig med trendiga facktermer. Redogjort för kommande utmaningar. Förklarat att jag ser det lite halvideellt och därför nöjer mig med att fakturera tusen kr i timmen.

Hur skulle hon kunna veta bättre?

Hon vet ju inte att jag har tio års träning i att verka trovärdig genom att anlägga min akademiska min. Hon vet ju inte att jag egentligen sitter och försöker snegla på hennes visitkort för att jag glömt vad hon heter. Hon vet ju inte att jag sitter och tänker på den där snygga tjejen jag mötte i receptionen. Hon vet ju inte att mina jeans är lite halväckliga eftersom jag sju timmar tidigare tömde en drink över dem i Lilla Baren på Riche.

Hur skulle hon kunna veta det?

1 Response to “fredagens möte”


  1. 1 Miss Pling måndag 19 oktober, 2009 kl. 11:38

    Nu vet hon! 🙂


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv