på båt [edit]

Av någon anledning har jag nyss avverkat ett helt avsnitt av Färjan på Kanal 5. Det var inte bara intressant. Det var helt fantastiskt. Tack vare Freddan och Alex.

Freddan och Alex är från och med nu mina förebilder i livet.

När resten av miffona på finlandsfärjan har fullt upp med att supa sig fulla på alkoläsk och Baileys, hänger Alex och Freddan i hytten och kollar täckningen på sina mobiltelefoner. När resten av båten gapar könsordsramsor i korridorerna, diskuterar Freddan och Alex Mumintrollen som är deras största gemensamma intresse. När det börjar exponeras tribaltatueringar på dansgolvet i hopp om någon from av könsumgänge, då håller Freddan och Alex på att skriva ett program på sin dator i hytten. När övriga färjemongon verkligen börjar idka könsumgänge med människor de hoppas på att slippa se i nyktert tillstånd, då kryper Freddan och Alex till kojs och tänker på att det är mycket som ska programmeras i morgon också.

Det är bara att inse att Freddan och Alex både är de mest normala människorna på båten och de som förmodligen har roligast på hela resan.

Toppar gör de när det blir dags att handla taxfree och Freddan plockar fram sin inköpslista han gjort i Excel shoppar loss. Godis för 475 kronor blir det minsann.

Ge genast dessa killar ett eget TV-program!

Se Färjan HÄR

[Edit: På ett dygn verkar det här killarna nu ha blivit riktiga nätkändisar. Freddan har uttalat sig en del på Flashback och visat sig vara precis så klok som man kunde ana. Alex har tidigare lagt ut sin historia om deras vänskap på nätet. En ovanligt fin berättelse om vad vänner kan betyda.]

9 Responses to “på båt [edit]”


  1. 1 Alivier måndag 19 oktober, 2009 kl. 23:09

    haha så jävla bra skrivet! Speciellt sant med att dom hade säkerligen roligast på Färjan.

    Freddan och Alex e också mina idoler nu!!!

  2. 2 Orp måndag 19 oktober, 2009 kl. 23:18

    Jag känner båda två faktiskt. Fantastiska människor.

  3. 3 Stoffer tisdag 20 oktober, 2009 kl. 10:35

    Känner mig lite avundsjuk på Orp… =) hälsa båda att dom måste fortsätta köra sin egna stil.
    Måste också säga att det var mycket bra skrivet!!

    Freddan o Alexander är det bästa och roligaste jag sett på länge.

  4. 4 Jo tisdag 20 oktober, 2009 kl. 11:38

    kan bara hålla med. Alex och Freddan var klockrena! Helt underbara. jag skrattade mig igenom hela avsnittet av färjan.. och jag brukar inte ens kolla på skiten 🙂

    • 5 Alivier tisdag 20 oktober, 2009 kl. 17:12

      lol inte jag heller

      • 6 Alex onsdag 21 oktober, 2009 kl. 15:08

        Hej!

        *
        Det är jag som är Alex som var med i måndagens (19/10-09) avsnitt av ”Färjan 3” och jag tackar för de fantastiskt fina kommentarerna ni har skrivit om mig och min kompis Fredrik.

        Det som inte visades i TV i måndags berättade Fredrik om muntligt i början av programmet. Nämligen när vi i riktning mot Stockholm passerade förbi Oxdjupet mellan Rindö och Värmdö där vi tydligt visade för filmtematet var vi brukade stå och fota passerande fartyg.

        Det är en av Fredriks favoritaktiviter när han kommer hit till Värmdö och hälsar på mig.

        *
        Det enda som var fejkat där vi fick instruktioner var utanför Vikingterminalen i Stockholm och när vi gick och la oss var fejkat, för vi gick upp igen efter att de filmat klart.

        *
        Jag har varit i kontakt med två medlemmar från filmteamet i efterhand, och de uppskattade avsnittet med oss. Och så tillhörde vi en av deras favoritgäng som de har filmat till ”Färjan” genom åren.

        Ha så gott 🙂
        Med vänliga hälsningar Alexander

  5. 7 samtidigt onsdag 21 oktober, 2009 kl. 20:40

    Kul att ha dig här Alex. Och spännande att höra om inspelningen.

    Hälsa Fredrik och fortsätt vara de sköna killar ni är!

    /Samtidigt

  6. 8 Göransson tisdag 27 oktober, 2009 kl. 23:08

    Freddan och Alexander har blivit två mycket omtyckta pojkar därför att de är rätt igenom ett par helschyssta snubbar som är sig själva utan fasader.
    Det var längesedan man såg ett par så sympatiska och ärliga människor i media. Det var dessa herrar som gjorde avsnittet av Färjan. Nu hoppas jag innerligt att de får en egen tv-show. Det hade blivit en klar succé och det hade skänkt hopp!

  7. 9 Alex måndag 2 november, 2009 kl. 09:13

    Hejsan!

    Nu skall jag presentera senaste nyheterna om mig och Freddan från Östersjön via en länk till ett annat forum där jag har skrivit:

    Länk:
    http://loading.se/forum.php?thread_id=71729&page=3#2616108

    Med vänliga hälsningar Alexander
    Ps. Tack för att ni uppskattar mig och Freddan. Ds.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv