lördag kväll

Jag har lekt familj hela dagen och tagit hand om delar av släkten. När jag lämnas ensam i min lägenhet börjar jag zappa igenom TV-utbudet.

Det pågår en musikalisk tävling på SVT. Man kan ringa in och rösta och allt det där. Grenen är dansbandscovers på Thomas Ledin-låtar. På fullaste allvar.

Plötsligt sköljer en besvikelse över mig. En besvikelse att den där växthuseffekten tar sån tid på sig. Att den inte lyckas ge hela mänskligheten vad det förtjänar.

Ett snabbt utplånande.

Jag längtar tillbaka till 80-talets terrorbalans. Då fanns det i alla fall en öppning för ett sekundsnabb lösning på problemet.

2 Responses to “lördag kväll”


  1. 1 Magic tisdag 27 oktober, 2009 kl. 20:24

    Vi borde skicka de ansvariga till Haag. ”Brott mot mänskligheten”, som det brukar heta.

  2. 2 samtidigt tisdag 27 oktober, 2009 kl. 22:20

    Du har verkligen en känsla för rättvisa, Magic.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv