retro lunch

Jag petar försiktigt upp lunchlådan som serveras på mitt möte. En trevlig doft av kyckling, banan och jordnötter slår emot mig.

Flygande Jacob!

Det var fan inte igår man serverades det.

De andra på mötet fortsätter att prata varumärkespositionering. Jag sitter och undrar om det verkligen går att beställa Flygande Jacob någonstans, eller om de här lådorna har stått i kylen sedan 1989.

6 Responses to “retro lunch”


  1. 1 Fröken C onsdag 28 oktober, 2009 kl. 11:43

    Ja, ja – det är till att vara bortskämd city-kille med sushi-barer och fresh veggi-food all around you. Du borde göra studiebesök på de lunchsyltor som finns runt om här på Torslanda. Flygande Jakob är ett stående inslag…. liksom ärtsoppa på torsdagar och raggmunk på tisdagar. Retroluncher lever i högsta grad utanför city och medievärlden 😉

  2. 2 Jessica onsdag 28 oktober, 2009 kl. 17:33

    Det här är såååå roligt, jag satt på samma möte och tänkte samma sak. Tror du verkligen att jag funderade på positionering 😀

  3. 3 samtidigt onsdag 28 oktober, 2009 kl. 23:51

    Är det sant, Fröken C!!? Tillagas sånt här fortfarande på Hisingen!?

    Säg inte att de severar konserverade päronhalvor med mintchockladsås också! I så fall ska jag sätta mig på industibussen till Volvo och ta en lunch med dig!

  4. 4 Fröken C torsdag 29 oktober, 2009 kl. 00:29

    Fast snart blir det chip-chop-sticks och ris för hela slanten här ute… Så du får skynda dig om du vill en gammeldags retrolunch.

  5. 5 Mr Epo fredag 30 oktober, 2009 kl. 19:41

    Kom just hem från ett spinningpass – sista låten var Scooters tolkning av Whatever You Want (Status Quo för den oinvigde). Positionera den du!

  6. 6 samtidigt lördag 31 oktober, 2009 kl. 22:12

    Cykel och Scooter. Din drömkombination förstås. Själv skulle jag som vanligt positionera Scooter i helvetet som det satans verk de trots sin charm är.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv