i vetenskapens namn

Jag blir kontaktad av Karolinska Institutet. Sveriges mest renommerade forskningsinstitut. De behöver mig. De vill att jag ska vara en del av deras forskning. Inte illa. Jag är ju inte van vid att göra några större insatser för mänskligheten så det känns ju värdefullt.

De vill att jag ska delta i en studie. Undersöka mig. Låta mig ge svaren på en medicinsk gåta! Jag sträcker stolt lite på mig.

Längre ner i papperna finns en beskrivning av studien. Jag behöver bara läsa rubriken för att min nyvunna stolthet över mitt vetenskapliga deltagande ska övergå i en viss undran över varför just jag egentligen har utnämnts till deltagare. I fetstilta versaler står det:

”FORSKNING OM GENETISKA FAKTORER FÖR UPPKOMSTEN AV PSYKISKA SJUKDOMAR SOM SVÅRA DEPRESSIONER OCH PSYKOSJUKDOMAR SOM SCHIZOFRENI OCH BIPOLÄR/MANODEPRESSIV SJUKDOM.”

Yepp…

0 Responses to “i vetenskapens namn”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

senaste kommentarer

arkiv