samtidigt hos frisören

-Va fan, jag tycker det börjar bli lite grått på sidorna. Fast det kanske inte är ditt fel.

Min frisör försöker vinkla en spegel i nacken och vill att jag ska säga jag är nöjd med hennes senaste verk.

-Jag tycker det är fint när det är lite grått, försöker hon.
-Det har du betalt för att säga. Så lätt lurar man mig inte.
Men jag menar verkligen det, säger hon och ler och därmed är jag övertygad.

Två minuter senare förklarar hon att hon högt priset med 20 spänn (vilket hon gör var femte vecka). Jag betalar och kommer inte ens på tanken att protestera.

Jag är bara såå lättköpt.

 

2 Responses to “samtidigt hos frisören”


  1. 1 Mr Epo tisdag 24 november, 2009 kl. 17:25

    Bästa medicinen är att vaccinera sig! Vi som fortfarande har en behörig bit kvar till 40, får ett välbehövligt kvitto på vår (eviga) ungdom

  2. 2 samtidigt tisdag 24 november, 2009 kl. 22:03

    Jo… jag har noterat att man ingår i gruppen ”unga vuxna”.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv