söndagkväll

Jag har mellanlandat hos min mor i Ängelholm inför mitt möte i Malmö i morgon. Behöver fixa ett par grejer i min presentation och måste in på jobbets nätverk. Min mor har varken internet, dator eller något annat som uppfunnits efter 1976. Det enda sättet att komma ut på nätet är att tjuva på grannens trådlösa nätverk, vilket bara funkar hjälpligt från uterummet.

Det är söndag kväll. Sju grader varmt, mörkt och fuktigt. Jag sitter och laddar ner excelfiler i en oändligt långsam hastighet.

2 Responses to “söndagkväll”


  1. 1 Lena måndag 30 november, 2009 kl. 10:12

    Jag det var väl det eller komma hem till oss och ladda ner i stugvärmen på vårt snabba bredband med 2 små stojiga barn till hjälp. Frågan är vilket som var bäst för huvudet.
    syster

  2. 2 samtidigt måndag 30 november, 2009 kl. 12:55

    Bra fråga. Kombinationen kyla och lugn och ro funkade ganska bra trots allt…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv