samtidigt drar ett litet strå till stacken

Det känns bara ännu mer hopplöst för varje inslag jag ser från Haiti. Det är alltid de som redan har det sämst som drabbas. Bara elände.

I en halvhjärtad samvetshandling drar jag iväg 200 spänn till Läkare utan gränser.

Sen påminner jag mig om att brände det dubbla på sprit i baren på Ritz i går kväll.

Jag drar iväg 200 till och funderar över hur jävla orättvis världen är egentligen.

Om inte det enda så är att skänka pengar i alla fall det enklaste sättet att göra något. Gör det. Och tro för Guds skull inte att du gör nån nytta genom att gå med i nån jävla Facebookgrupp. Det kommer inte att ge någon varken mat, vatten, vård eller tak över huvudet.

0 Responses to “samtidigt drar ett litet strå till stacken”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv