den ultimata förnedringen

Cityakuten anordnar ett event i Nordstan. En läkare står och pratar om fästingar, TBE och vaccinationer.

På golvet framför scenen kryper en tjej utklädd till fästing runt. Av hennes min att döma så drömde hon som barn mer om att vara läkaren som står på scenen och talar, än att vara tjejen som de klätt ut till fästing. Efter att någon knutit fast några ballonger i henne lyckas hon i alla fall trycka tillbaka de mest omedelbara självmordstankarna och hon kryper vidare i knähöjd på de alkoholister, hemlösa, psykfall och pensionärer som befolkar köpcentret vid lunchtid en tisdag.

I hennes bakhuvud ekar syo-konsulentens ord och om och om igen. Hon inser att syo-konsulenten kanske hade rätt.

-Jag skulle brukat allvar på gymnasiet… -Jag skulle brukat allvar på gymnasiet… -Jag skulle brukat allvar på gymnasiet…

2 Responses to “den ultimata förnedringen”


  1. 1 Anonym torsdag 8 april, 2010 kl. 09:11

    Bara två steg från min arbetsbeskrivning…
    Tack för hjälpen med flytten! Med lite tur kan världens långsammaste målare vara klara idag:-)

  2. 2 samtidigt torsdag 8 april, 2010 kl. 09:47

    Jag kan fixa några ballonger du kan knyta fast i kavajen så är du nästan uppe på samma nivå.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv