doris och jag, sommaren 2010

Karriären gick väl sådär halvbra för Doris Svensson i slutet på 60-talet. Hon turnerade med olika band och hade haft nån mindre svensktoppshit. Men karriären fick inget riktigt lyft.

Det var då den kom. Den stora chansen. En egen soloplatta med hjälp av den store kapellmästaren Berndt Egerbladh (…och med Janne Loffe Karlsson på trummor).

1970 släpptes Did You Give the World Some Love Today, Baby?

Sen hände inte särskilt mycket. Det blev ingen fortsättning. Inga fler skivor. Doris flyttade hem till Göteborg och lär idag jobba som undersköterska på något av sjukhusen här.

Men Did You Give the World Some Love Today, Baby? finns fortfarande kvar därute. Fyrtio år senare. Ett av de bästa jävla svenska albumen som gjorts. Det här kommer att vara min signatur till sommaren 2010. Här dessutom med bonusmaterial från tiden med Plums och Dandys!

2 Responses to “doris och jag, sommaren 2010”


  1. 1 Lena torsdag 20 maj, 2010 kl. 09:34

    Håller helt med! Jag har finfina minnen till min sommar med Doris 2005:-)

  2. 2 samtidigt torsdag 20 maj, 2010 kl. 22:05

    Doris kommer att hålla många somrar framöver!


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv