en konsult knyter näven i fickan

Den senaste veckan har jag slitit med en spritleverantör och deras viner. Jag har inte direkt varit road av det. Jag gillar dem inte riktigt. Jag har fått jobba en massa övertid. Projektet kommer att gå med förlust. Och det är inte ens jag som är ansvarig för kunden.

Nu går jag där på Systemet. Semestersprit ska inhandlas.

Jag vänder och vrider på alla flaskor. Väljer varsamt. Jag väljer inte efter pris. Jag väljer inte efter kvalitet. Jag väljer inte efter smak.

Jag plockar noga åt mig viner från varje vinhus som jag vet är min kunds värsta konkurrenter.

Det kan de ha.

0 Responses to “en konsult knyter näven i fickan”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv