den stora upptäckten

Jag brukar inte slösa bort tid på att läsa instruktionsböcker. Jag brukar få saker att fungera i alla fall. Så var fallet definitivt när jag köpte en torktumlare för ett år sedan. Tråkigare maskin får man ju leta efter.

Det har fungerat utmärkt i vilket fall som helst. Jag har torkat på och regelbundet har jag plockat bort den ludd som samlats på ett litet filter runt öppningen. Allt har varit frid och fröjd.

Tills dagens stora upptäckt.

Jag städar badrummet och torkar lite förstrött av den där torktumlaren. Då upptäcker jag något som ser ut som ett handgrepp på själva luckan. Det väcker min nyfikenhet och lite prövande fattar jag greppet och lirkar lite uppåt. Det går trögt. Något tar emot.

Jag tar i lite extra och plötsligt står jag med ett stort filter i handen. Jag inser också varför det satt så hårt. I filtret sitter det största monsterluddet som skådats. Ett års samlad luddproduktion. Det är nästan som om det fått liv. Hade detta hittats i en tvättstuga i en hyreskåk hade det orsakat upplopp som skulle få Rodney King-kravallerna 1991 att framstå som en utflykt i det gröna.

Med en blandning av förtjusning och förfäran packar jag ner luddmonstret i slasken och noterar mentalt; Torktumlare-lucka-filter-tömma.

0 Responses to “den stora upptäckten”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv