en dag på jobbet

Jag sitter vid ett drinkbord på en takbar och läppjar en vodka cranbull. På ena sidan om mig breder medelhavet ut sig. På min andra sida ligger marinans största yatcher. På gatan nedanför står Bentleys och Ferarris uppradade sida vid sida. Bergen skymtar inåt land och ljusen från Marbella syns i öster.

De rika och vackra trängs. De som vill verka rika och vackra trängs de också. Allting min mor någonsin varnat mig för finns att köpa för pengar. Det närmar sig stängningsdags men sommarnatten är fortfarande ljummen. Jag funderar över om jag ska bada naken i poolen när jag kommer hem in natt igen.

Det går bra nu.

15 timmar senare står jag i mitt kök och häller upp spagetti i en plastburk. Jag tänker ta med det till kontoret i morgon. Funderar över hur mycket som blir lagom.

Var dag har sina spörsmål.

0 Responses to “en dag på jobbet”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv