skam den som ger sig

Det är två år sedan nu. Jag gjorde verkligen ett tappert försök att lära mig crawla. Ja, en del av er minns kanske följetongen… Del 1, Del 2, Del 3, Del 4 och Del 5.

Jag åtminstone överlevde den gången. Med nöd och näppe. Sedan dess jag övat en del. Jag tar mig numera tvärs över en 50-bassäng. Och med en obligatorisk vilopaus i varje ände så händer det att jag simmar 500 meter. Sammanlagt alltså.

Men jag simmar bland tanterna som är torra i håret. Jag känner mig lite för mesig för att hålla till på banan med de coola simmarna. Där de liksom bara simmar på. Där de ser coola ut. Där jag borde höra hemma. Om jag bara kunde lära mig simma någon gång.

Jag anmäler mig till samma kurs ännu en gång. Det vore väl fan om det inte skulle gå bättre den här gången.

För att dra ner någon mer i skiten och för att få med någon som förhoppningsvis är en sämre simmare än jag,  övertalar jag Oljemannen att anmäla sig. Jag har ingen aning om han kan simma. Men med hans spretiga kropp så borde han inte vara mycket proffsigare än jag i alla fall.

Något mer varse om Oljemannens simfärdigheter blev jag häromdan när han, likt en tonåring i rädsla för utanförskap, frågar:

-Alltså… vilken sorts badbyxor ska man ha på sig?

Efter att vi har rett ut det fortsätter han oroligt:

-Tror du det finns simglasögon som passar mig? Jag har ju så bred näsa.

Den frågan undviker jag att svara på och då fortsätter han, med en sjuårings oro:

-Det är väl inte kallt i vattnet? Jag tycker inte om när det är kallt i vattnet.

Om två veckor ska alltså dessa två mycket sportiga och maskulina män alltså äntra en bassäng i Mölndal.

Fortsättning lär följa.

0 Responses to “skam den som ger sig”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv