och en kort politisk kommentar

Äh… jag har gått och dragit SD skämt hela dagen. Jag trodde att det skulle hjälpa. Det gör det inte.

Det smakar fortfarande lika illa i munnen. Nånting har gått fel. Nånting har gått rejält fel.

Facebook och Twitter har varit överöst med ungefär samma konstaterande under dagen. Det glädjer mig att folk tar en tydlig ställning. Jag får en ny aktning för barndomskamrater vars åsikter jag inte haft en aning om tidigare.

Det gnager lite i mig. Kanske skulle vi tagit tydlig ställning långt tidigare.

Det gnager ännu mer när jag en kommentar från min väns fru på Facebook. Inte för att hon uttrycker något annat än de flesta andra. Utan för att hon inte är en av oss längre. Hon är en av dom. Hon är kosovoalban.

Så är det. I Jimmie Åkessons Sverige.

Inte i mitt.

0 Responses to “och en kort politisk kommentar”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv