42 195 m blöt asfalt

Det var kanske inte samma partystämning som tidigare år. Regnet öste ner över paradgatan 17 juni innan start. Det var inte en miljon åskådare som i fjol. Det var färre. Minst sagt. Men väldigt entusiastiska.

Det ska ju göras. Berlin Marathon. Tredje gången.

Vädret hade sina fördelar. I fjol var det 26 grader varmt. I år  var det 12 grader. Det är skillnad det. Till det bättre. Fjolårets vätskebrist och genomklappning vid 30 km var långt borta. Istället sprang jag som en maskin och höjde tempot sista milen. Benen höll någorlunda. Magen funkade. Inga problem med fötterna. Bara att kuta på helt enkelt.

I mål hade jag putsat mitt personbästa med 13 minuter och kände mig piggare än efter en del av mina träningspass under de senaste veckorna. Det lönar uppenbarligen att förbereda sig.

Jepp. Så nästa år blir det säkert nåt nytt lopp. Eller nåt annat jag lyckas anmäla mig till efter att ha lovat nåt på fyllan.

Och lite data:
Tid – 3:45:08
Hastighet – 5:20 min/km
Placering – 9 902 av 40 945

Den tålmodige kan ju kolla in videon. Håll koll på klockan under bilden och en blöt man i ljusblå tröja med svart ärm…

2 Responses to “42 195 m blöt asfalt”


  1. 1 Mr Epo tisdag 28 september, 2010 kl. 08:58

    Grym tid! Triathlon nästa?

  2. 2 samtidigt tisdag 28 september, 2010 kl. 22:28

    Vem vet? Vi får väl se om jag lyckas lära mig simma till att börja med.


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv