samtidigt i åby simmahall

Jag kliver in i simhallen med ganska självsäkra steg. Snett bakom mig har jag Oljemannen som, efter att jag har förklarat vad det hela går ut på, egentligen helst vill åka hem igen.

Vi tar oss fram till ett gäng välbyggda killar i speedos som verkar ha nån slags genomgång. De synar oss båda under bråkdelen av en sekund och dömer ut oss.

-Crawlkursen, va? Där inne…, säger en muskulös typ och viftar med ena armen mot barnbassängen.

Vi ser uppenbarligen inte ut som proffs. Heller.

För mig är förloppet därefter ganska bekant. Vi ropas upp. Vi värms upp. Vi lärs upp. Och vi börjar förstås med torrsim. Sedan förklarar tränaren att vi fortsätter i barnbassängen för att vattnet är lite varmare i den än i 50-metersbassängen.

-Jag sa ju att det skulle vara kallt i vattnet, muttrar Oljemannen trotsigt bakom mig.

Jag har fortfarande en mördande träningsvärk efter mitt marathon. Det är nära jag trillar i bassängen när vi börjar med en övning som innehåller svårighetsmomentet att stå på ett ben på kanten. Men förutom det flyter det på. Jag simmar faktiskt. Visst, det är ju lite fuska att gå kursen för andra gången. Men jag jag slipper att göra mig till totalt åtlöje i alla fall.

Någonstans i andra änden av bassängen tycker jag mig höra Oljemannen hosta vatten ur lungorna.

0 Responses to “samtidigt i åby simmahall”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv