gert söker fru

För att ge er en bild av kvaliteten på mitt liv just nu, kan jag berätta att jag just tittat ett helt avsnitt av Bonde Söker Fru. Eller va fan… nu ljög jag… jag såg först nästan ett helt avsnitt av Bonde Söker Fru, men eftersom jag missade slutet gick jag in på TV4 Play och såg delar av avsnittet igen för att försäkra mig om att inte missa något. Särskilt inte den spännande utröstningen.

Men nu ska vi inte gräva ner oss i detta sorgliga faktum. Det jag vill komma till är att jag har fått en ny idol:

Gert.

Gert ingår i den skara som förväntas charma bonden Ann-Katrin, en gladlynt lantlolla som verkar ha hjärtat på rätta stället. Ann-Katrins beundrare består av en brokig samling småblyga, lätt socialt handikappade män vars största gemensamma egenskap verkar vara en underlig klädsmak.

Och så har vi Gert.

För oss andra är Gert en lite småtjock skåning från centrala Tyringe med skägg och begynnande flint. Gert knäpper sin pikétröja ända upp i halsen, men är noga med att hans fina pansarlänk i silver som han fick i konfirmationspresent på 80-talet ska sticka fram ändå. Gert har aldrig varit utomlands men är en världsvan man ändå. Det är åtminstone den bild vi andra har av Gert.

För Gert själv  är Gert guds gåva till kvinnan. Framför allt till den gladlynta lantlollan Ann-Katrin. Gert skryter gärna med saker som att han är äventyrlig och att kan känner många snickare. Självklart vet Gert att konkurrensen i programmet är obefintlig. Det är han som kommer att ta hem spelet om den gladlynta lantlollan Ann-Katrin. Han hinner inte träffa henne förrän han förklarar att det kommer att bli bra när de bygger hus ihop. Han har inte sett hennes gård förrän han vet att han kommer att spendera sin framtid där.

Gert är en skön typ. Gert är självförtroende personifierat.

Tyvärr går det inte så bra för Gert. Den gladlynta lantlollan Ann-Katrin ville inte träffa Gert mer. Helt obegripligt! Gert hade ju allt.

Men så är livet Gert. Det blir inte alltid som man tänkt sig. Bit ihop bara. Förr eller senare kommer någon att förstå din storhet. Hör av dig om du är i trakterna så tar vi en öl.

Gert med sin förlorade kärlek

2 Responses to “gert söker fru”


  1. 1 Mr epo torsdag 28 oktober, 2010 kl. 22:26

    Vad är det med skåningar egentligen? Måste erkänna att jag kollade på Grannfejden istället för BSF. Ännu ett nedslag i WT världen i…Brösarp!

  2. 2 samtidigt fredag 29 oktober, 2010 kl. 13:41

    Det är inte utan att man undrar ibland. Men skyll inte på mig. Jag lever i exil…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv