samtidigt på tyrol

Av nån anledning hamnar jag på Håkan Hellströms turne’-genrep på Tyrol. Det är litet och familjärt framför scenen. Jag får öl i plastglas. Det behövs den här veckan.

Efter två låtar ber Håkan om ursäkt för att det kommer att bli en lång spelning, eftersom de vill testa allt material.

Låt gå, tänker jag.

Två och en halv timme senare knatar jag tålmodigt hemåt genom Sthlm. Jag har förträngt de senaste veckornas höstmörker, jobbkaos och förlorade förhoppningar.

I bakhuvudet klingar Håkans ord: ”Det finns de som redan vridit ut allt ur livet redan. Och sen finns vi som tror att allt det bästa inte har hänt än.”

Håkan är bra för själen. Allt är rätt bra. Egentligen.

Av nån anledning hamnar jag på Håkan Hellströms turne'-genrep på Tyrol. Det är litet och familjärt framför scenen. Jag får öl i plastglas. Jag behöver det.

Efter två låtar ber Håkan om ursäkt för att det kommer att bli en lång spelning, eftersom de vill testa allt material. 

Låt gå, tänker jag.

Två och en halv timme senare knatar jag tålmodigt hemåt genom Sthlm. Jag har förträngt de senaste veckornas höstmörker, jobbkaos och förlorade förhoppningar.

I bakhuvudet klingar Håkans ord: "Det finns de som redan vridit ut allt ur livet redan. Och sen finns vi som tror att allt det bästa inte har hänt än."

Allt är nog rätt bra ändå. Egentligen.
4 Responses to “samtidigt på tyrol”


  1. 1 Space-tjejen torsdag 4 november, 2010 kl. 12:49

    Jisses, Björn. Va stort!! Vad hade jag inte gett för att få ha varit där… Det måste varit magiskt 🙂
    ”2 steg från Paradise” går på repeat hos mig och jag bråkar fortfarande med mig själv om vilken som är skivans bästa låt. För alla är så j*vla bra.

  2. 2 Fröken C torsdag 4 november, 2010 kl. 13:33

    Åhh, lite avis é jag. Hade velat vara där oxå….

  3. 3 samtidigt torsdag 4 november, 2010 kl. 14:29

    @Space Bästa låten på skivan och garanterat sista låten på lördag: Du Är Snart Där


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv