samtidigt i leksaksbutiken

Några människor jag trodde var mina vänner har gaddat ihop sig och ber mig ordna lite ärenden i en leksaksbutik.

”Du jobbar ju ändå så nära…”

Så där står jag. Fredag efter löning i en rivstartande julhandel. Kön är elva meter lång och runtomkring mig blinkar och tjuter det i alla hörn. Ett trettiotal ungar skriker och jagar varandra i gången jag gör mitt bästa för att köa i. Föräldrar skriker lite lojt åt dem. En fet white trash-mamma kör över min fot med en barnvagn som om det vore det naturligaste sättet att umgås på. Det är då det går upp för mig…

Mina vänner måste hata mig.

2 Responses to “samtidigt i leksaksbutiken”


  1. 1 Sjöbodsmannen måndag 29 november, 2010 kl. 14:09

    – ”It’s a dirty job…”

  2. 2 samtidigt tisdag 30 november, 2010 kl. 14:55

    Det lär vara din tur nästa gång…


Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv