fertila jävla frisörer

Jag har ondgjort mig i detta ämne tidigare. Det oerhört besvärliga med att byta frisör. I regel för att de har blivit gravida.

Ta mej tusan om det inte var dags nu igen. Denna gång dock inte på grund av graviditet. Min senaste frisör har helt enkelt flyttat.

Dags för en ny alltså. Jag ringer stället min utflyttade frisör jobbade och ber om en tid hos vem fan som helst. Med tanke på vad de tar betalt så borde alla vara kvalificerad för uppgiften. Jag tilldelas en Johanna.

Idag kliver jag in i nämnda lokal. Förklarar mitt ärende för en tjej i kassan och hon kallar på Johanna. Johanna kliver fram.

Eller ska jag säga rultar.

Människan är givetvis i åttonde månaden och gör sin sista arbetsdag på fredag. Det finns uppenbarligen ingen ände på eländet.

3 Responses to “fertila jävla frisörer”


  1. 1 Lena torsdag 3 februari, 2011 kl. 09:24

    Du får väl helt enkelt satsa på en frissa över 45, någon med egen salong. De brukar vara kvar.

  2. 2 Ingela Jönsson torsdag 3 februari, 2011 kl. 12:53

    Lena är en klok kvinna.
    I klartext tror jag Lena vill säga:
    Sluta gå till de svindyra poppiga salonger du verkar uppsöka där medelåldern på de anställda är typ halva din ålder och gå till ett riktigt fruntimmer i din egen ålder så ska du se att du och din frisör kan följas åt under lång tid, typ fram till pensionsåldern.
    PS. Jag tog min på uppstuds i unga år och har haft samma i 25 år. Du vet frisörer är inte som banker, man ska inte vara otrogen… 🙂

  3. 3 samtidigt torsdag 3 februari, 2011 kl. 16:46

    Ni kanske har rätt. Jag ska leta upp en äldra dam i nån såndär charmig salong som ligger i källaren på nåt hyreshus i någ HSB-område. Gärna en sån som har blekta bilder på frisyrer från sent 70-tal upptejpade i fönstret.

    Det är ändå nåt visst med dem.


Kommentera

samtidigt twittrar

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

senaste kommentarer

arkiv