nazi-buskis

Jag kanske är lite pretto, men redan på planeringsstadiet lyckades jag såga den nya Åsa-Nisse filmen längs fotsulorna. Liksom de flesta andra normalbegåvade människor, antar jag. Vad är poängen med det hela egentligen? Kan vi inte låta Stefan och Krister sköta den biten av underhållningsbranschen?

Nåja, jag ska inte fördjupa mig i det ämnet. Däremot tycker jag att den här bakgrundshistorien är intressant. Det handlar om arvssynd. Hur skyldig är Drottning Silvia till vad hennes far pysslade med? Och hur skyldig är Åsa-Nisse? Han finns ju inte ens på riktigt. Eller det gör han kanske?

Och så det där med namnet också bara… Åsa-Nisse? Ett flick- och ett pojknamn? Varför? Har även det nån nazistisk koppling…?

Åsa-Nisse är nog ändå skyldig förresten.

0 Responses to “nazi-buskis”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

Fel: Twitter svarade inte. Vänta några minuter och uppdatera den här sidan.

senaste kommentarer

arkiv