melodifestival

Då så. Jag har tittat på Melodifestivalen. Jag försökte gå in i det hela med full entusiasm och det gick riktig bra. För er som inte tittade kan jag berätta att Melodifestivalen numera:

-Har köpt upp  den samlade produktionen av sketcher som har kasserats av andra humorprogram.
-Inte längre har den där mysiga rundringningen till SVT Umeå, SVT Sundsvall och så vidare, där det lokala nyhetsankaret har klätt upp sig i nåt glittrigt och högtidligt avlägger juryns röster.
-Istället har man Adam Alsing som låtsas att han är i olika länder och står för hela världens röster. Nån ironiker har inkluderat San Marino i listan med länder.
-Levererar en del bidrag får en att undra hur de bidrag som slogs ut i resp deltävling egentligen lät.
-Har en omröstning bland riktets 14-åriga flickor som utser segraren.
-Tar in nåt sopigt hårdrocksband ingen hört talas och presenterar det som ett hett band som ska underhålla i pausen.

I min iver och glädje över att äntligen få vara en del av spektaklet spenderade jag entusiastiskt tre kronor av min arbetsgivares pengar på en telefonröst på Swingfly. Sex timmar senare väcks jag av ett SMS där Telenor berättar att min telefon är spärrad från dylika telefontjänster.

Med ens står allt klart för mig. Det är inte så konstigt att Danny och Erik Saade tar hem spelet en sån här kväll. Alla vuxna med företagsabonnemang är uteslutna från röstningen! Samtidigt så sitter kidsen där med sina jävla kontantkort och vräker in röster på musik som hör hemma i Bullibumpa.

Det är fan demokrati på nivå med Libyen!

 

0 Responses to “melodifestival”



  1. Kommentera

Kommentera

samtidigt twittrar

senaste kommentarer

arkiv